Oude bestuur heeft het stokje doorgegeven

26 september 2018

Oude bestuur heeft het stokje doorgegeven

Foto: SP Leidschendam-Voorburg / SP Leidschendam-Voorburg

Het oude bestuur van de SP in Leidschendam-Voorburg heeft tijdens de Algemene Ledenvergadering 2018 het stokje overgedragen aan het nieuwe bestuur.

Het oude bestuur bestond uit:

Hans van Leeuwen is al sinds 1972 lid van de SP en heeft zowel landelijk voor de SP als voor onze lokale afdeling ontzettend veel betekent. Tweede Kamerlid, gemeenteraadslid, ondersteuner landelijk partijbureau en sinds 2013 voorzitter van de afdeling Leidschendam-Voorburg. Je kunt het zo gek niet bedenken of hij was het.

Peter van Beem is al sinds 1997 lid van de SP. Hij is in de periode 2002-2006 gemeenteraadslid geweest in Leidschendam-Voorburg. Later was Peter Algemeen bestuurslid en Penningmeester maar ook voor andere administratieve en praktische zaken binnen onze afdeling draaide Peter zijn hand niet om.

Piet den Engelse is al sinds 1993 lid van de SP. Hij was sinds 2013 Algemeen bestuurslid in Leidschendam-Voorburg en is, nog steeds, altijd te porren voor actie. Hij heeft dan ook veel betekend voor de afdeling, zoals folders uitdelen, plakken van verkiezingsbiljetten, helpen bij het organiseren van acties, bemannen van de SP-stand bij verkiezingen en het distributiepunt voor de Tribune bemannen.

Loek Verburg is al sinds 2013 lid van de SP en sinds 2015 Afdelingssecretaris. Daarnaast is Loek actief geweest voor de lokale afdeling door te folderen, het bemannen van de SP-stand bij verkiezingen, meedoen met acties en de bezorging van de Tribune.

Zij hebben de afgelopen jaren niet stil gezeten:

In juni 2016 heeft de afdeling samen met de afdelingen Rijswijk, Delft en Vlaardingen een protestactie gehouden bij het Hoogheemraadschap Delfland in verband met de afschaffing van de kwijtschelding van de waterschapsbelasting voor de minima. Hans had hiervoor een mooie goude drol gemaakt om deze te overhandigen aan de dijkgraaf van Delfland.

In 2017 zou de Spoed Eisende Hulp afdeling van het Antoniushove sluiten. Ook toen heeft de afdeling zich laten horen en zien. Daarnaast hebben zij zich met hart en ziel ingezet voor landelijke en provinciale verkiezingscampagnes, zijn er scholingen georganiseerd voor de inwoners van de gemeente Leidschendam-Voorburg (bijvoorbeeld over het TTIP verdrag) en zijn zij opgekomen voor alle bewoners van huurwoningen via de landelijk ingezette actie ‘Huur te duur’.

Wij zijn hen dan ook zeer dankbaar voor hun tomeloze inzet in de afgelopen jaren en hopen hen nog vaak te treffen! Heren, bedankt!