Tomatenrood springt eruit op nieuwjaarsreceptie

10 januari 2019

Tomatenrood springt eruit op nieuwjaarsreceptie

Foto: SP Leidschendam-Voorburg / SP Leidschendam-Voorburg

Maandagavond 7 januari was de Nieuwjaarsreceptie van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Burgemeester Klaas Tigelaar heeft traditiegetrouw de nieuwjaarstoespraak voorgedragen waarin hij het vooral heeft gehad over goede en bereikbare gezondheidszorg, een gezonde leefomgeving met veel groen, verantwoordelijkheid in gemeenschapszin en waardering voor mantelzorgers en vrijwilligers als basis waarop een samenleving functioneert.

De burgemeester heeft aangegeven verbinding te willen zoeken om in samenspel met anderen een vernieuwde samenwerking aan te gaan. Dat is wat een democratische samenleving zou moeten zijn. Gek is het dan ook niet dat we hem bereid gevonden hebben te spreken op de Nieuwjaarsborrel van onze afdeling. Daarbij luiden we 2019 ook in als een jaar waarin de SP zich in Leidschendam-Voorburg weer op de kaart zal zetten. Daarbij ontloopt onze ambitie die van de burgemeester niet en zullen we verbinding zoeken met anderen.

De SP Leidschendam-Voorburg heeft zichzelf deze avond zichtbaar gemaakt en heeft direct contact gezocht met verschillende aanwezigen, waaronder partijen als de FNV, D66, GroenLinks, GBLV, ChristenUnie - SGP, de Adviesraad Stompwijk en, bijna vanzelfsprekend, ‘Mister Politics’ Frits Wester himself. Hierdoor zijn vruchtbare gesprekken ontstaan en is een wederzijdse streven uitgesproken om op een later moment nader tot elkaar te komen.

Heeft u achteraf spijt dat u niet naar de nieuwjaarsreceptie bent geweest en wilt u toch graag met ons in gesprek? Kom dan naar onze eigen Nieuwjaarsborrel mét politiek café op zaterdag 26 januari!

Ja mooi beschreven