Flitsende EU campagne in Leidschendam-Voorburg

19 mei 2019

Flitsende EU campagne in Leidschendam-Voorburg

Foto: SP Leidschendam-Voorburg / SP Leidschendam-Voorburg

De campagne voor het Europees Parlement is goed op stoom gekomen. Verrassend was het SP filmpje over Hans Brusselmans. De film is volgens sommigen briljant en volgens onze Minister President bagger. Over één ding zijn vriend en vijand het eens. Namelijk, dat dankzij de SP deze verkiezingen weer ergens over gaan. Niet langer is er alleen de keuze tussen de Eurofielen die meer macht voor Brussel willen en de nationalisten die met de rug naar Europa staan.

De SP kiest voor Europese samenwerking zonder overdracht van meer bevoegdheden aan bureaucratisch en ondemocratisch Brussel. Voor een sociaal Europa waar we zelf gaan over ons openbaar vervoer en onze pensioenen. En ook een Europa waarin we samenwerken met andere landen op het gebied van milieu en klimaat, criminaliteitsbestrijding, vrede en veiligheid. Een Europa dat een einde maakt aan de niet gereguleerde arbeidsmigratie. Dit zorgt voor armoede in Oost Europa en drukt de lonen in Nederland. Iedereen moet dicht bij huis zijn inkomen kunnen verdienen in plaats van duizenden kilometers verderop, verlaten van vrienden en familie.

We trekken van leer tegen de komst van een groot Europees leger, het rondreizend circus van Europarlementariërs en hun exorbitante salarissen.

Vooral dat laatste was onderwerp van gesprek tijdens onze campagne in de winkelcentra Julianabaan en Leidsenhage. 20 vrijwilligers spraken op twee zaterdagen met ruim 1000 mensen; SP-stemmers en niet-SP-stemmers. En dat vrijwel zonder enige concurrentie van andere partijen.

In de tussentijd bezorgde onze vrijwilligers 13.000 folders huis-aan-huis. Sinds zaterdag fleurden we de gemeente op met 42 borden en laten we zien dat we de concurrentie aandurven met de VVD.

SP BRUSSEL NIET DE BAAS is prominent in beeld op tal van wegen en rotonden. Onze activisten verwijderen de borden zelf daags na de verkiezingen, klaar voor hergebruik!

Donderdag 23 mei sluiten we de campagne feestelijk af. Met koffie en gebak, een hapje en een drankje, voor alle SP leden. Vanaf 20.00 uur in de Groene Loper, van Royenstraat 2, 2272VD, Voorburg.

Goeie Campagne met een top team
Dit is veel belovend voor de toekomst