Demonstratie voor behoud Vlietland

8 maart 2023

Demonstratie voor behoud Vlietland

“Vlietland moet groen en open blijven!” Met deze boodschap organiseert GroenLinks samen met SP, Water Natuurlijk, Vrienden van Vlietland en Burgerinitiatief Vlietland en met steun van de PvdA op zondagmiddag 12 maart een demonstratieve optocht in Vlietland-Noord. Regionale politici zullen bij de demonstratie aanwezig zijn om hun steun uit te spreken.

Om 13:45 uur verzamelen we bij het gemeentehuis op het Raadhuisplein om met de fiets naar Vlietland te rijden. Vanaf 14.15 uur komen de deelnemers aan de demonstratie, uit Leidschendam-Voorburg, Voorschoten, Leiden en andere omliggende gemeenten, bijeen bij de blauwe (fiets)brug in Voorschoten.
De demonstratie start om 15.00 uur op het veld bij de verhoging langs het Karperpad. Dat is het eerste grote veld vanaf de fietsbrug. Verschillende sprekers zullen bij de demonstratie aanwezig zijn en vertellen waarom we Vlietland open en groen moeten houden.

De organisatie roept iedereen die Vlietland groen en open wil houden op om zich bij de demonstratie aan te sluiten.

“Het plan om recreatiewoningen te bouwen is niet meer van deze tijd." zegt Ed van der Schaft, fractievoorzitter voor de SP Leidschendam-Voorburg. "Vlietland is een open en groen recreatie gebied voor velen. Voor mensen met minder te besteden is Vlietland de plek om buiten te zijn. De SP wil niet dat slechts enkelen, alleen de mensen die een luxe recreatiewoning kunnen betalen, naar Vlietkant kunnen gaan.”