Succes: Verkiezingsborden mogen geplaatst worden

10 november 2023

Succes: Verkiezingsborden mogen geplaatst worden

Foto: SP Leidschendam-Voorburg / Ed van der Schaft is trots op het succes om borden te mogen plaatsen

Na jaren van discussie en bezwaar maken is het de SP gelukt om toestemming voor het plaatsen van verkiezingsborden te krijgen. Ook al gaat het hier om een proefproject. De SP ziet het als haar succes.

Het plaatsen van borden in de aanloop naar verkiezingen is een mooie en waardevolle traditie. Om onduidelijke redenen werd het plaatsen van borden in Leidschendam-Voorburg niet toegestaan. Er over in gesprek gaan was onmogelijk. Er is de nodige juridische strijd geleverd en menig bezwaar ingediend. Met de komst van burgemeester Vroom werd het gesprek wel mogelijk waarna besloten is een proef toe te staan.

Met het plaatsen van verkiezingsborden kunnen politieke partijen de kiezers attenderen op de mogelijkheid om hum stem te doen gelden. Ook mensen die niet in de auto langs de peperdure borden geplaatst door de gemeente  rijden worden geïnformeerd.  Ook de mensen in de wijken zijn kiezers en doen er toe.

Na de verkiezingen op 22 november zal de proef geëvalueerd worden. De SP hoopt dat de evaluatie positief uitpakt zodat ook bij komende verkiezingen alle politieke partijen borden mogen plaatsen.