Verloren, maar niet verslagen

23 maart 2021

Verloren, maar niet verslagen

Foto: Wilfried van den Eijnden / Wilfried van den Eijnden

Hoewel de landelijke uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen een teleurstelling is, kijken we in Leidschendam-Voorburg toch positief terug op onze campagne. In vergelijking met het landelijke resultaat is het verlies in onze gemeente beperkt gebleven.

Over het verlies van 0,8%, vergeleken met de 3,5% landelijk, zijn wij toch wat opgelucht. Wij denken dat al onze inspanning toch door de kiezer in onze gemeente is beloond en daar doen wij het voor.

Om een idee te geven van deze inspanningen hebben we hier een lijstje. Onze afdeling heeft in Leidschendam-Voorburg en Wassenaar:

• 13.500 kranten uitgereikt
  • 5 spandoeken opgehangen
  • 9000 flyers uitgedeeld
  • 1500 sponjes weggegeven
  • 50 lantaarnpaalborden geplaatst
  • Vele tomaat magneten uitgereikt

Ook hebben we actie gevoerd voor meer betaalbare huurwoningen met Tweede Kamerlid Sandra Beckerman. Voor een impressie klik hier.

We hebben veel plekken in onze gemeente bezocht met een bus, aanhanger, bakfietsen, kruiwagen, scootmobiel en een boodschappen karretje. Bij het uitdelen hebben we handig gebruik gemaakt van rode schepnetjes om de 1,5 meter afstand te waarborgen. Tijdens dit alles hebben we mogen genieten van heerlijke koffie met koek van Nesrin, een nieuwe aanwinst tot ons actieteam!

Uiteraard zijn we ook heel actief geweest op Facebook, Twitter en op onze website. Sinds kort heeft de afdeling ook een eigen Instagram account waar we in de toekomst veel van onze acties zullen gaan delen. De SP poster is uiteraard zichtbaar geweest op de door de gemeente geplaatste borden.

Aan onze inzet heeft het niet gelegen!

Wil je ook meedoen met het eerlijker maken van Nederland en onze gemeente en samen met ons op komen voor de burger als u en ik? Sluit je dan bij ons aan en neem contact met ons op door hier te klikken.