Ed van der Schaft

Ed (1959) woont sinds kort in Leidschendam-Voorburg, dichter bij zijn vrienden en kinderen. Ed is opgegroeid in Den Haag en komt uit een loodgieters-familie. Zelf is hij niet dat vak ingegaan. Na zijn Mavo opleiding, op de Vlietschool in Voorburg, heeft hij de MTS Electronica gedaan om vervolgens als programmeur in de automatisering te belanden.

Als ondernemer is Ed met zijn bedrijf in Zevenaar terecht gekomen. Hij was pionier in het sociaal aan het werk helpen van mensen en heeft aldus een mooi bedrijf opgebouwd. Nadat zijn bedrijf ten prooi viel aan de bankencrisis, is Ed voor de SP actief geworden. Ed heeft zeven jaar het SP-geluid in de gemeenteraad van Zevenaar laten horen.

In Leidschendam was ooit een grote vertegenwoordiging van de SP in de gemeenteraad. Ed wil zich inzetten om de SP opnieuw in de raad te krijgen en de afdeling in Leidschendam-Voorburg verder te laten groeien. Naast misstanden aan het licht te brengen en samen met mensen in actie komen, is het inzetten van de instrumenten welke een raadsfractie heeft van grote waarde.

Laten we samen deze gemeente socialer en eerlijker maken!