Mooie eerste campagnedag voor de Provinciale Statenverkiezingen

11 maart 2019

Mooie eerste campagnedag voor de Provinciale Statenverkiezingen

Foto: SP Leidschendam-Voorburg / SP Leidschendam-Voorburg

De storm trotserend voerde de afdeling Leidschendam-Voorburg op zaterdag 9 maart campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart. Met actieve SP leden en kandidaat Iris van de Kolk voerden we gesprekken met vele mensen uit Voorburg en deelde flyers uit.

Onze nieuwe voorzitter Tayfun Akkurt hield aan vele mensen een bewogen verhaal over waar de SP voor staat. Een belangrijke punt om bij stil te staan is dat we dit jaar vieren dat precies 100 jaar geleden de Nederlandse overheid het algemeen stemrecht invoerde. Democratie is een waardevol verworven recht waarin de participatie van burgers erg belangrijk is. SP-LV zou graag willen zien dat ook bij de Provinciale Statenverkiezingen de opkomst van kiesgerechtigden flink omhoog gaat. Momenteel verwacht men enkel 45% van de stemgerechtigden. Het is jammer om te horen dat veel mensen aangeven dat ze niet gaan stemmen. Daarom ook nu weer de oproep aan de bewoners van Voorburg en Leidschendam om gebruik te maken van Uw stemrecht en te stemmen op een partij waar uw hart ligt.

Ook 'De Wensboom' was te bewonderen op het Koningin Julianaplein. Mensen konden een antwoord geven op de vraag: wat zou u heel graag gerealiseerd zien in onze gemeente in 2019? Vele mensen hebben hun wens uitgesproken. Zoals: "meer kleine en betaalbare woningen", "betere zorg voor ouderen", "gratis openbaar vervoer voor arme mensen" en heel vaak de wens om weer "een huisartsenpost en spoedeisende hulp te hebben in onze gemeente". Laten we samen deze wensen waar gaan maken!

De komende de tijd zult u de SP veelvuldig gaan zien in onze winkelcentra en kunt u met ons in gesprek. Zaterdag 16 maart staan wij in Leidsenhage van 12.30 tot 16.00 tegen over de HEMA.

Heeft u een vraag of een probleem waar wij u nu al mee kunnen helpen, stuur dan uw bericht naar leidschendam-voorburg@sp.nl.