Actie voor een eerlijke overheid

17 januari 2021

Actie voor een eerlijke overheid

Foto: SP Leidschendam-Voorburg

Dit weekend zijn ook de SP-ers van Leidschendam-Voorburg de straat op gegaan om met mensen in gesprek te gaan. De val van het kabinet over de toeslagenaffaire is aanleiding om nu aandacht te vragen voor een eerlijke overheid.

De toeslagenaffaire heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat onze overheid niet eerlijk is. Een eerlijke overheid zou mensen niet criminaliseren. En, bij fouten zou een eerlijke overheid deze fouten allang hebben opgelost.

Hardwerkende mensen zijn door toedoen van de belastingdienst in ernstige problemen gekomen. Tegen een almachtige belastingdienst kan de individuele burger niet op. De overheid heeft de plicht om fouten te herstellen en mensen te helpen om uit de problemen te komen.

De keuze van dit kabinet om zelf op te stappen is volkomen terecht. De opeenvolgende kabinetten Rutte zijn verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire maar ook andere grote problemen in onze samenleving. Daarom is het tijd voor verandering. De SP zal komende weken, tot aan de verkiezingen, vertellen hoe het anders kan.

Met uw stem op 17 maart gaat de SP aan de slag voor een eerlijke overheid.